apotheek Meerle

Contact

Biopharm Meerle
Meerledorp 46
2328 Meerle                
03 315 73 75

meerle@biopharm.be

BTW/Ond.nr. BE0438547292 - APB 132201

Openingsuren

Maandag - vrijdag 8:30u - 12:30u 13:30u - 19:00u
Zaterdag gesloten gesloten
Zondag gesloten gesloten

Apotheek Meerle 

"Deze grensapotheek heeft een breed publiek met een heel aantal jonge gezinnen, maar net zo goed ook ouderen, die vaak meer medicatie gebruiken en daarom om raad en hulp bij bijvoorbeeld medicatieschema’s vragen. Apothekers Katrijn Baets en Inge Cuynen kennen de meesten van hun bezoekers persoonlijk. Van eigen bereidingen tot advies over medicatie of verzorging: je kan altijd bij hen terecht."

We staan je graag bij
met onze kennis en ons advies
Ben je chronisch patiënt,
dan is het bijvoorbeeld zinvol
om één of twee keer per jaar een
afspraak te maken om je
historiek te checken
Katrijn Baets Hoofdapotheker Inge Cuynen Apotheker Caren Van Gestel Apotheekassistente

"In onze dorpsapotheek hebben wij een erg trouw, vast cliënteel. Door de jaren heen krijg je dan een persoonlijke band. Dat menselijke aspect van de farmacie heeft me altijd aangetrokken. Dat contact, een luisterend oor kunnen bieden ... . Mensen komen vaak met vragen naar onze apotheek, bijvoorbeeld over bijvoeding of vervangvoeding: dan zoeken we tot we een oplossing op maat hebben gevonden voor deze patiënt. Op medisch én op menselijk vlak een meerwaarde kunnen bieden, dat maakt dit echt een topjob voor mij. Zeker omdat ik in hecht teamverband kan werken met collega Inge. Ons vak evolueert snel en daarom is continu bijscholen een absolute must. Steeds meer zorgtaken worden aan de apotheker toevertrouwd. We maken bijvoorbeeld medicatieschema's aan; met de wetenschappelijke kennis die we als apotheker hebben, kunnen we nagaan of er conflicten zijn tussen de medicamenten die mensen samen nemen. Die kennis met onze wetenschappelijke achtergrond omzetten in mensentaal en zo moeilijke onderwerpen of begrippen voor patiënten toch kunnen uitleggen, dat vind ik belangrijk. Zo krijgen ze correcte info, want met alle info die nu voorhanden is - denk maar aan Dr Google! - zien mensen vaak door het bos de bomen niet meer. We evolueren meer en meer naar een digitale wereld, ook in de apotheek, maar de persoonlijke aanpak blijft voor mij nog steeds de basis van onze zorg. De toekomst zal een uitdaging worden, maar wel eentje die we graag aangaan!"

"Het sociale contact dat je als apotheker hebt, vind ik een van de fijnste aspecten van mijn job. De apotheek is vaak het eerste aanspreekpunt waar mensen met een medisch probleem naartoe komen. Door de jaren heen leer je de patiënten ook heel goed kennen, hun gezinssituatie, hun achtergrond ... . Ze weten ook dat alles wat ze vertellen binnen onze vier muren blijft omwille van ons beroepsgeheim. Ze vertrouwen ons. Als een patiënt komt met een vraag waar je niet direct antwoord op weet, dan doe ik er alles aan om dat helemaal uit te zoeken. Vooral wondzorg boeit me erg. Wetenschap en medische kennis evolueren snel, daarom scholen we ons continu bij. Met nieuwe zaken als huisapotheker zijn, medicatieschema's opmaken of interacties opsporen, is dat ook nodig. Die nieuwe zorgtaken vind ik leuk. Wetenschap op een begrijpelijke manier vertalen naar de patiënt toe, vind ik ook belangrijk. Elke dag is anders, met nieuwe vragen en nieuwe uitdagingen. Dat maakt mijn job zo tof. En het feit dat ik hier al jaren samenwerk met Katrijn: er wordt hier heel veel gelachen en lief en leed gedeeld. Ook dat maakt van mijn job een topjob!"

"Mensen helpen en het medische aspect spraken me meteen aan binnen de opleiding tot apotheekassistente. De opleiding omvat echter veel meer. Denk hierbij aan cosmetica, EHBO e.d. en net dat maakt het zo leuk. Voor mij is het daarnaast ook belangrijk om een luisterend oor te kunnen bieden wanneer iemand dit nodig heeft maar tegelijk ook het juiste advies te kunnen geven. Met andere woorden onze patiënten de nodige aandacht schenken. Vandaag maar ook in de toekomst. In onze hypermoderne apotheek hebben we daar dankzij onze robot de nodige tijd voor. Dat mogen doen binnen een team van fijne collega's, wat wens je nog meer?"

   

Wachtdienst